søndag 24. november 2013

Adventskalendere som skal korte ned og lyse opp ventetiden

Da er Fru S. ferdig med ikke mindre enn tre adventskalendere.
Jeg koser meg veldig med å lage kalendere til mine aller kjæreste,
så her kjøres det pakkekalendere til alle tre.
Pakkekalenderen har lang tradisjon i vår familie, jeg og Ingeniøren fikk pakkekalender når vi var små, Ingeniøren og jeg har alltid laget kalender til hverandre og våre barn har fått pakkekalender av oss hvert år.

Kalenderne kan inneholde ting mottakeren trenger, lageting, ting vi skal gjøre sammen, snop (i helgene) og andre småting som kan falle i smak.


Først ut i denne innpakkingskøen var Ingeniøren sin kalender. 
Her brukte jeg en papirrull fra Ikea fra i fjor.
Det passer fint for en Ingeniør som liker nostalgisk og tradisjonell jul!


Her er en del av Ingeniørens pakker ferdig innpakket.
Tallene stemplet jeg på med svart stempelpute og et alfabet fra Panduro.

 Neste oppdrag i køen var Frøken Fryd og Minimannen sine kalendere.
Frøken Fryd sine pakker ble gjemt i et nydelig papir fra Panduro, 
nisser, isbjørner og ballerinaer i skjønn forening!
Minimannen får, som den musikkelskeren han er, noen pakker med julemusikknoter på! 
Også det fra Ikea i fjor.


Noen av Minimannens pakker fikk hvite papirposer på.

Et par av Frøken Fryd sine pakker.

Frøken Fryd og Minimannen får også noen fellespakker i løpet av adventskalenderen.
Her er det felles førjulsaktiviteter som gjelder<3
Fellespakkene er merket med to pepperkakeklistermerker - en jente og en gutt<3

Vi nærmer oss mål!

Og der var alle gavene pakket inn!
Førjulsstemningen er god og varm underveis i arbeidet med adventskalendere!
Kalenderne henges opp og monteres neste helg, bilder av de helt ferdige kalenderne kommer da!

Har du noen fine adventstradisjoner?
Senere i dag skal Fru T. dele litt av sine adventsforberedelser... 
Vi venter i spenning!

Nyt søndagen!

Klem fra



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar